« برای جبران جذابیت کلاس های دینی و قرآنخانم های طلبه با روسری نمی خوابند! »

طلبگی، هدیه ای مادرانه و عنایتی کریمانه

نوشته شده توسطعین. کاف 3ام اردیبهشت, 1396

استان تهران، شهر تهران

چهارشنبه ها را جور دیگری دوست داشتم. انگار تمام روزهای هفته ام مقدمه ای بودند برای ورود به چهارشنبه، روز مخصوص زیارت آقا صالح بن موسی الکاظم علیه السلام، بود.

از بچگی یادمه مادرم تا به یه مشکل برمیخورد، دست به دامن امام موسی کاظم علیه السلام می شد و با خلوص نیت می گفت یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر گره گشایی کن و سریع هم مشکلش حل می شد و بعد، روز چهارشنبه ای که در پیش داشت دست منو خواهرمو میگرفت و با چند بسته نمک راهی امامزاده صالح می شد تا نذرشو در آستان مقدس فرزند غریب امام موسی الکاظم در شمیران ادا کنه.

برای من هم روزهای چهارشنبه به مرور زمان عطر و بوی خاص گرفته بود و گاهی اوقات در ایام و مناسبتها به زیارت برادر امام رئوف میرفتم…

تا اینکه پارسال روز 11 فروردین مصادف با روز میلاد خانوم فاطمه الزهرا (س) بی آنکه در خاطرم باشد که چندشنبه است به قصد خرید هدیه ی روز مادر به سمت تجریش رفتم و به رسم ادب قبل از رفتن به بازارچه تجریش وارد امامزاده شدم تا به آقا عرض سلام و ارادت کنیم. بعد از خواندن دعای اذن دخول به سمت درب ورودی امامزاده رفتم. نوشته روی درب ورودی خواهران نظرم رو جلب کرد: “حوزه علمیه آستان مقدس صالح ابن موسی الکاظم علیه السلام ‌طلبه ی خواهر می پذیرد.”

با وجود اطلاع کمی که از حوزه علمیه خواهران داشتم ناخودآگاه آدرس سایت و حوزه رو یادداشت کردم و خدا رو شاکرم که اینک با عنوان بانوی بارانی درخدمتتون هستم و بار دیگر میگویم:

طلبگی ام 

هدیه ای است مادرانه است

و عنایتی کریمانه…


فرم در حال بارگذاری ...