« طلبه دانشجوی حقوقدانطلبگی، هدیه ای مادرانه و عنایتی کریمانه »

برای جبران جذابیت کلاس های دینی و قرآن

نوشته شده توسطعین. کاف 6ام اردیبهشت, 1396

استان سمنان، مهدیشهر

سال اول راهنمایی، همیشه دلم می خواست با بچه ها مهربون باشم تا از حجابم بدشون نیاد. یه جورایی باهاشون صمیمی شدم و کنارشون موندم. بچه ها مثل یه گل تازه شکفته دنبال به دست آوردن علت و چرایی انتخاب حجابم بودن. با خودشون فکر می کردن که من به اجبار خونوادم تو این راه افتادم و به خیال خودشون دنبال راهی بودن تا بتونن من رو هم به سمت خودشون و راهشون بکشونن.

سعی می کردن با دادن خوراکی های خوشمزه و انواع ساندویچ هایی که با خودشون می آوردن منو همراه خودشون جلوه بدن.کارهای عجیب غریب زیادی می کردن که این جا مجالی برای گفتنش نیست؛ ولی تا حدود زیادی انواع لذات جسمی و مادی رو برام فراهم میکردن. جای تعجب بود براشون از انواع خوراکی های خوشمزه ای که برام می آوردن عین همون ها رو من براشون به صورت خونگی می بردم و به ذائقه بعضی هاشون خیلی خوشمزه تر از بازاریش بود؛ از لواشک های مختلفی با طعم آلو، میوه جات، آلبالو و…گرفته تا انواع ساندویچ های مرغ وپوره و کباب تابه ای و…که همه شون هم به همت خودم درست میکردم. تقریبا درصد زیادی از مقبولیتم در ذهنشون داشت شکل می گرفت و داشتم به نتیجه میرسیدم که یه زلزله 7ریشتری هر چه رشته بودمو پنبه کرد.

انگار نه انگار که باید باهامون همدل میشد و ما رو به راه راست هدایت می کرد و به همه مون درس زندگی می داد. انگاری یادش رفته بود که توی این راه ها بچه ها همیشه کم می یارن و باید همگام با اونا راه بره. با اون اخم ها و قیافه ی تلخی که داشت همه ازش فراری بودن حتی منِ با حجاب هم ازش زده شده بودم چه برسه به اون بچه های بیچاره.
معلم دینی وقرآنمون رو می گم . همون که مثل آوار روی سر من و طرح ها و برنامه هام خراب شد. تازه منتقل شده بود به این مدرسه و اومده بود کلاسمون. انگاری انتقالش ناخواسته بود  و دلش می خواست تمومی ناراحتیش رو سر ما خراب کنه.

از همون روز که بچه ها با رفتار این به اصطلاح معلم مون ناراحت و ضد دین شدن تصمیم گرفتم که دنبال معلمی و فعالیت در مدارس باشم تا بتونم با آدابی شاد بچه ها رو با اسلام آشتی بدم و بشم مکمل معلم های دینی و قرآن بچه های مدرسه. به همین خاطر اومدم حوزه و طلبه شدم.

الان سال های زیادی هست که توی شهرستان های اطراف محل زندگیم حتی کلاس هایی برای آموزش شیوه های جذاب سازی کلاس های دینی کودکان و نوجوانان برگزار میکنم تا طلبه های دیگه هم راه های شاد کردن و آموزش شاد دین به بچه ها رو یاد بگیرن.

دختر مدرسه ای


فرم در حال بارگذاری ...