« دختر خجالتی آخر کلاساز کتابداری به حوزه »

طلبه شدن در هفتاد سالگی

نوشته شده توسطعین. کاف 24ام اسفند, 1395

استان اصفهان. شهر کاشان

من یک دبیر بازنشسته ام متولد اسفند 1321 در شهر کاشان. نوشتن داستان زندگی ام شاید نیاز به ده ها کتاب دارد. بعد از بازنشستگی و انجام کارهایی برای زندگی که قبلا وقت آن را نداشتم، پس از بیست سال تصمیم گرفتم برای بدست آوردن معلومات دینی و اطلاعات بیشتر به حوزه علمیه بروم. اگرچه خودم کتاب های مذهبی را می خواندم اما برایم اغنا کننده نبود. احساس کردم باید تحت نظر استاد آنها را یاد بگیرم. اواخر سال 92 پیامی برایم آمد که می توانم درحوزه ثبت نام کنم. البته آن سال به علت شرایط سنی آخرین فرصتم بود. بعد از ثبت نام و انجام کارهای لازم مصاحبه پیامی آمد که پذیرفته شده ام. درشهریورماه 93 مشغول به تحصیل درحوزه کوثر کاشان سطح دوشدم و اکنون ترم 6 را می گذرانم.

خداوند متعال را شاکرم که در این سه سال موفق بودم و معدل بالای 17 کسب کرده ام. با وجود آنکه سنی از من گذشته و حافظه م نیاز به تقویت دارد؛ ولی با تکرار و پشتکار آن را جبران می کنم. خوشحالم که این مقدار از عمرم بیهوده هدر نمی رود و صرف فراگیری علوم دینی می شود. ان شاءالله در دنیا و آخرت اجر آن شامل حالم شود. آمین.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(1)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: ثریا [بازدید کننده]
ثریا
1 stars

سلام عالی بود. از اعتماد به نفس و پشتکار شما و داشتن امید به زندگی شما ، همه مارا امیدوار می کنند که یادگیری ادامه دارد ….
اکثرا فکر می کنند بعداز 50سالگی باید به فکر بازنشستگی و سرگرم شدن به نوه ها شد . احسنت به شما

1396/04/21 @ 16:19
نظر از: سیده رقیه علوی [بازدید کننده]
سیده رقیه علوی
5 stars

اطلبوا العلم من المهد الی اللحد
یعنی میشه ما هم در کبر سن اینجوری توفیق تعلیم و تعلم علوم وحیانی داشته باشیم ؟

1396/02/02 @ 22:23
پاسخ از: عین. کاف [عضو] 

خدا سلامت روح و جسم بده و توفیق… البته من فکر می‌کنم هرکسی پا به سن می‌ذاره درد جسمی رو داره لاجرم. اما مهم اینه که عشق فعالیت علمی اونو از درد و رنجش منصرف کنه.

1396/02/03 @ 08:00


فرم در حال بارگذاری ...